Podmienky pre uplatnenie elektronickej komunikácie
            Základné podmienky pre vytváranie colných vyhlásení alebo predbežných colných vyhlásení
            vo forme štruktúrovaných xml dokumentov prostredníctvom web formulárov a ich následné
            odoslanie do elektronickej podateľne sekcie colnej Finančnej správy, sú následovné:
            
                - vytváranie štandardizovaných správ prostredníctvom web formulárov a zasielanie štandardizovaných
                    správ (elektronických dokumentov) prostredníctvom APV pre elektronickú komunikáciu,
                
 
                - vlastníctvo kvalifikovaného certifikátu vystaveného na osobu pre vytvorenie zaručeného
                    elektronického podpisu, 
 
                - uzavretie „Dohody o používaní zaručeného elektronického podpisu pri využívaní vybraných elektronických služieb 
                    v rámci colného konania a správy spotrebných daní“ medzi FR SR a používateľom elektronickej služby
                    (deklarant/ručiteľ). 
 
                - zabezpečenie APV pre elektronickú komunikáciu (tzv. Komunikátor) a ostatných SW
                    komponentov ( podpisovač, podpisová politika, SSL certifikát) – bezplatne poskytuje
                    FS po uzavretí „Dohody o používaní zaručeného elektronického podpisu pri využívaní vybraných
                    elektronických služieb v rámci colného konania a správy spotrebných daní“
 
            
            Schéma elektronickej komunikácie pre riešenie – Jednoduché vyplňovanie
            elektronických dokumentov prostredníctvom web formulárov
            
            Všeobecné podmienky a možnosti pre uplatňovanie elektronickej komunikácie so sekciou colnou Finančnej správy SR
            sú uverejnené v časti - 
                Podmienky elektronickej komunikácie