Podmienky pre uplatnenie elektronickej komunikácie
Základné podmienky pre vytváranie colných vyhlásení alebo predbežných colných vyhlásení
vo forme štruktúrovaných xml dokumentov prostredníctvom web formulárov a ich následné
odoslanie do elektronickej podateľne sekcie colnej Finančnej správy, sú následovné:
- vytváranie štandardizovaných správ prostredníctvom web formulárov a zasielanie štandardizovaných
správ (elektronických dokumentov) prostredníctvom APV pre elektronickú komunikáciu,
- vlastníctvo kvalifikovaného certifikátu vystaveného na osobu pre vytvorenie zaručeného
elektronického podpisu,
- uzavretie „Dohody o používaní zaručeného elektronického podpisu pri využívaní vybraných elektronických služieb
v rámci colného konania a správy spotrebných daní“ medzi FR SR a používateľom elektronickej služby
(deklarant/ručiteľ).
- zabezpečenie APV pre elektronickú komunikáciu (tzv. Komunikátor) a ostatných SW
komponentov ( podpisovač, podpisová politika, SSL certifikát) – bezplatne poskytuje
FS po uzavretí „Dohody o používaní zaručeného elektronického podpisu pri využívaní vybraných
elektronických služieb v rámci colného konania a správy spotrebných daní“
Schéma elektronickej komunikácie pre riešenie – Jednoduché vyplňovanie
elektronických dokumentov prostredníctvom web formulárov
Všeobecné podmienky a možnosti pre uplatňovanie elektronickej komunikácie so sekciou colnou Finančnej správy SR
sú uverejnené v časti -
Podmienky elektronickej komunikácie